Управление на куц крак...

"Фискалните цели на България са постижими в случай, че бъде наложен по-строг контрол на държавните разходи до края на 2015 г. и през следващата година. Това заключи екипът на Международния валутен фонд (МВФ), който завърши редовната си есенна визита у нас.

Експертите от организацията препоръчват ограничаване на харчовете, за да може правителството да постигне заложения фискален дефицит до 2% за 2016 г. Те допълват, че кабинетът е изпуснал възможността за ограничаването му тази година независимо от по-доброто изпълнение на приходната част на бюджета.

"Фискалните цели за 2016 година зависят от съществено повишение на приходите, някои от които имат еднократен характер. Необходим е строг контрол върху разходите, включително и разходите за заплати, както и готовността да се увеличи спестовността, ако приходите са недостатъчни", смятат от Фонда.

"Правителството трябва да продължи да търси възможности за ускоряване на фискалната консолидация, за да доведе дълга на страната към устойчив низходящ път на развитие възможно най-скоро и да подкрепи стабилното натрупване на фискален резерв", казват още от организацията.

Експертите от МВФ обръщат внимание на ръста на българския дълг през последните години. Те обаче допълват, че неговият размер спрямо брутния вътрешен продукт (БВП) на страната все още е един от най-ниските в рамките на Европейския съюз (ЕС).

От Фонда съветват правителството у нас да се фокусира върху стабилизирането на дефицита в енергийната сфера. Заедно с това се допълва, че е необходимо реформиране на пенсионната система, както и на тази на здравеопазване, допълват от БНР.

Според международната организация е необходимо още да се намали дупката в държавния бюджет с цел да се избегнат външни рискове, както и за да бъде защитен лева."

http://money.bg/…/%D0%9C%D0%92%D0%A4_%D0%A4%D0%B8%D1%81%D0%…

Тежката държавна администрация, призвана да обслужва преизбирането на псевдо-елитните партократи, а не обществените интереси, ще докара главоболие на всеки един български гражданин. Смяната на тази система се превръща в животоспасяваща хуманитарна операция.

‪#‎Българска_директна_демокрация‬

Времето дойде!
www.budd.bg

Дойдох да ти кажа, Господи...

"Никой вече не пита за теб. А може би някой те чака все още, в старата къща. И не заспива. Или те сънува. Сменят се сезони, бурените прорастват и скриват цветята, а ти все не идваш. Защото си емигрант. Тук държавата не те е обичала и не се е грижила за теб. Затова си избрала онзи свят, където си вярвала, че живее надеждата. Но тя е съществувала само във въжделенията ти. Като бяла магьосница. Магьосниците обаче понякога грешат. И всичко в живота ти започва отначало...

Снежинките се трупат по запотеното стъкло на таванската стая, сякаш за да скрият самотата. Уличната лампа протяга студената си светлина и рисува с изкуствени лъчи дантелени нишки върху снега.

Ти си една от многото, живеещи вечерите си сами. Сякаш за да потърсиш в това насилствено уединение спомена за едно далечно българско лято – босоного и горещо като детство.

Видяхме се в случайно средностатистическо кафене в София. Слабичка и крехка като утринна тишина, която всеки миг може да рухне под напиращия шум на разбуждащия се делник. Но смела и корава. Обичаща. Българка. Разказа ми как си живяла в лодка в Германия, защото в началото не си имала работа и дом. Представих си тази илюзорна свобода, а всъщност тегоба, тъй като е спътница на оцеляването. Затова си заминала. Защото борбата ти за оцеляване тук е била безплодна и обречена.

Никой не пита за емигрантите, когато заминат. Превръщат се в митологема на добруването, в общ знаменател и спорадична статистика, ако някой поръча такава.

Два и половина милиона българи днес работят зад граница. И само 2 милиона у нас. Общо три и половина милиона българи живеят в различни диаспори по света, като всяка година между 13 и 24 хиляди сънародници напускат родината ни завинаги.

Тези сухи цифри на Националния статистически институт са оповестени при откриването на Световната среща на българските медии в Атина. За последните 11 години само 230 хиляди българи, работещи в чужбина, са се завърнали в България. Може би защото трудностите там са по-поносими от трудностите тук.

Нашите сънародници зад граница изпращат всяка година в България около 1,7 милиарда лева. Тези пари са спасение за хиляди български семейства.

За живота на българите зад граница обаче, за техните съдби и неволи, почти няма информация. За българската власт тези хора - наши братя, сестри, деца, приятели - са само статистика.

А в Пловдив, на Главната, поставиха хладилник за бедни. В София пък правят картонени къщички за бездомници. Поради липса на всякаква национална стратегия, някой проявява самоинициатива. И държавата приветства тези жалки къшеи благотворителност, които не са нищо повече от фабрикуването на фалшиво упование, че съществува загриженост.

Тя произвежда икономически бежанци, потърсили спасение от родната мизерия.

Защо правителството трябва да одобрява квоти, които някой друг определя вместо нас, а не се занимае с въпроса как да върне българите в България и да им осигури работа и достоен живот?

Докато старата госпожа Европа го раздава дърта парантия, съдържателка на престижен публичен дом, в който клиентите са влиятелни представители на различни корпорации и си плащат за удоволствието техните интереси и сексуални фантазии да бъдат щедро задоволени, българското правителство, като част от общия вертеп, също се предлага според уменията си на стара блудница, само че от ниско платените. Пепеляшката на европейския секс салон, която е готова на всичко, за да задоволи мераците на богатите котараци, ако изобщо й обърнат внимание, докато мете пепелта от огнището.

Нашата Пепеляшка не е като онази от приказката и не се превръща в принцеса, а си остава кучката от изтока - послушна и омазана в сажди, оставила цървула си на европейското стълбище, в очакване някой принц да го намери. Но принцовете не си падат по цървули и ги заобикалят. Заобикалят ги дори бежанците от Сирия.

Малко се отклоних...

Та, думата ми беше за теб. Нашето правителство се занимава с въпроса как да изхранва натресените ни квоти и как да ги интегрира, а не как да създаде икономически условия, така че българите да се върнат в родината си.

Иначе казано, ти не си от онези, които ги показват по телевизията. Ти си от другите - невидимите, за които никой не говори, само от време на време попадат в някоя суха статистика. Не тропаш с крак и не прескачаш гранични огради.

Живееш някъде, зад милионите германски прозорци. Една от многото. Снежинките затрупват таванското ти прозорче. В стаята гори плахо огънче. Българско огънче.

Малкият принц ни казваше, че пустинята е хубава, защото нейде в нея се крие кладенец. Големите български принцове пресушиха кладенците и ги превърнаха в сух пясък. Когато Големият принц не е бил никога Малък принц, той вижда само с очите си. Което иде да рече, че същественото винаги му убягва... Тъй както болката на милиони избягали българи се представя само като носталгия, защото поради късогледството на душата си виждаме съдбата им наполовина.

Влизам в църквата и се замислям, че тя приема принцовете по-добре от обикновените хора. Принцовете са винаги в първите редици на големите църковни празници.

На масивната дървена врата на храма виждам надпис „Добрият християнин купува свещи от храма, а не ги внася отвън. Храмът се издържа от продажбата на свещи”.

Аз не съм добра християнка. Не нося свещи отвън и не си купих от храма. Не целунах и ръката на попа. Нито му се поклоних.

Дойдох да ти кажа, Господи, че те обичам. Аз съм онази непоправима грешница, която не се страхува от теб и те търси, за да те прегърне и да ти разкаже за прегрешенията си. Да се бунтува и да ти задава неудобни въпроси.

Дойдох да те моля, Господи, да бдиш над онези, които са някъде там – зад чужди прозорци... И от време на време попадат в статистиката."


Автор: Лидия Делирадева

http://www.bgreferendum.bg/publication/doidoh-da-ti-kaza-gospodi/

Решава народът!

Парламентът на испанската провинция Каталония прие резолюцията за независимост и даде началото на 18-месечния процес на отделяне от Испания, съобщава Агенция Франс прес.

Всички 72 депутати на сепаратистките партии с мнозинство в парламента на североизточната испанска провинция са гласували в подкрепа на резолюцията, насочена към създаване на независима република през 2017 година.

Превод и редакция: Милен Маринов
Информационна агенция "Фокус"

http://www.focus-news.net/…/afp-parlamentat-na-ispanskata-p…

Време е и за ‪#‎Българска_директна_демокрация‬

Да, новото е неудържимо!
http://www.budd.bg/manifesto/

Демократичното гласуване съществува

Има ли форма на гласуване, която да гарантира реални резултати и да изключва фалшификациите?

Да, има. Вижте едно от предложенията - на Дейвид Бисмарк от Швеция. (със субтитри на български)

http://www.ted.com/ta…/david_bismark_e_voting_without_fraud…

‪#‎Българска_директна_демокрация‬

Да, новото е забележително!
http://www.budd.bg/democracy/

 

Парична реформа? Да, време е

"Империите се провалят, когато загубят финансовата си сила. Така е от древността до наши дни. Финансовата сила на една империя се крие в това, че благодарение на големия пазар и контрола върху търговските пътища, тя може да взима заеми в собствената си валута.

Суверенът, който печата пари използвани от другите, получава лост за намаляване на дълговата тежест и за стимулиране на икономиката. Историята обаче показва, че това никога не свършва добре. Дали пък САЩ няма да са голямото изключение?"

Отговорът е - не!

Същият остговор ще получи и вече получава кампанията в ЕС с Количествени облекчения (форма на "печатане" на пари) предприета от Марио Драги, шеф на ЕЦБ. Времето за следващата световна, решителна парична реформа е дошло с напредването на технологиите и превръщането на почти 100% от парите от материален в електронен вид. За съжаление правото за тяхното създаване нагласно се е прехвърлило от суверена към частни банки, които следват единствено личните интереси на своите собственици и акционери.

Тази несправедливост е в основатта на всички съвременни проблеми в националните държави и тежките кризи, в които се люшка световната икономка. Радостното е, че хората научават все повече за този основен обществен проблем, а в страната на директната демокрация и най-добре развития финансов сектор в света, Швейцария, ще се провежда референдум по този въпрос. Хората, суверенът на държавата, ще решат кой да има правото да създава парите, за да се избегнат негативите, натрупани в обществото.

http://www.vesti.bg/pari/koga-shte-padne-dolaryt-6044878

Българските граждани са по-важни от "практиките" в банките

"Русенка осъди една от най-големите банки в България да й върне неоснователно взети 9734,08 лв. с лихвата по ипотечен заем. Районният съд в крайдунавския град постанови финансовата институция да покрие и 1632,84 лв. разноски по делото. 

Решението може да се обжалва пред окръжния съд.
В.Д.И. получава 31 780 лв. кредит при 6,48% годишна лихва за 25 г., който трябва да погасява с по 214,18 евро на месец. Въпреки изличните условия в договора, банката едностранно увеличава лихвения процент, като изпраща 2 писма на клиентката си за дължимата по-висока вноска. Тя обаче оспорва надвзетите пари и завежда дело в съда.
По договор банката можела да вдига автоматично лихвата при увеличен 6-месечен Euribor. Макар че той паднал, вноската на клиента не била намалена. Банката дори си начислила недоговорена надбавка и премия към лихвата. Икономическата експертиза по делото показва, че с решение на управителния съвет на банката едностранно фиксираната надбавка и премия по кредита е увеличена за сметка на клиента.
Основателната причина да се измени едностранно лихвеният процент трябва да се посочи ясно и конкретно в договора и въведената практика от банката за променени пазарни условия е недопустима, напомнят магистратите. Т.г. още един клиент на кредитора го осъди да му върне 15 806,50 лв. надвзети лихви по ипотечен кредит."

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=5086050

Безплатно образование - човешко право

"Невежеството струва по-скъпо от образованието" и "Отчаянието е новата норма", гласяха надписите на табелите на студенти, част от хиляди, които демонстрираха по улиците на Лондон с искане за безплатно обучение.

Шествието тръгна от Лондонския университет и завърши пред парламента в Уестминстър. Пред вътрешното министерство се стигна до сблъсъци, след като малка група демонстранти хвърли кутии боя, а някои се опитаха да проникнат в министерството на бизнеса, иновациите и професионалното обучение, замеряйки силите на реда с яйца и димки. 
Задържани са няколко протестиращи, съобщи полицията.

Демонстрантите искат правителството да се откаже от плана си да превърне студентските стипендии в заеми. Университетските такси в Англия нараснаха тройно - от 3000 на 9000 лири годишно за бакалавърска степен, няколко месеца след избирането през 2010 г. на премиера консерватор Дейвид Камерън, който през май спечели втори мандат.

В момента студентите, чиито семейства са с приходи под 25 000 лири (35 300 евро) годишно получават годишна стипендия от 3387 лири (4800 евро). Други стипендии са с по-нисък размер в зависимост от равнището на семейните доходи.

http://dnes.dir.bg/…/obrazovanie-velikobritania-studenti-pr…

Безплатно образование и здравеопазване са задължителни за програмата на всяка политическа организация в България заради българската демографска катастрофа. По света хората се борят за това право и без да са застрашени от изчезване до 50-тина години.

‪#‎Българска_директна_демокрация‬

Да, новото е неудържимо!
http://www.budd.bg/platform/

Шокиращ доклад на Световната банка за България

ЛИДИЯ ДЕЛИРАДЕВА·THURSDAY, 5 NOVEMBER 2015

Делът на българите в риск от бедност остава висок. Възможностите за повишаване на доходите са ограничени, особено за най-бедните 40% от населението, а световната финансова криза през 2008 г. сложи спирачка за задвижвания от чуждестранни инвестиции икономически растеж.

Потенциалът за повишаване на доходите на населението, особено на бедните, ще остане нисък, ако икономиката на страната продължава да расте със сегашния темп от около 2% годишно.

Бързият растеж трябва да бъде подкрепен от по-висока производителност, повече работни места и по-голямо участие на работната сила, смятат от Световната банка.

Къде се крият основните проблеми? Първо, в държавата. Управленските проблеми намаляват ефективността на вътрешните политики в подкрепа на растежа и споделения просперитет.

Напредъкът в осигуряването на върховенството на закона не е достатъчен, за да се наложи контрол над корупцията и да се направи управлението по-ефективно. Седем години след влизането на страната в ЕС, тя все още трябва да бъде наблюдавана в рамките на механизма за сътрудничество и проверка, тъй като не е реформирала съдебната и правната си системи.

България се представя трайно по-зле спрямо почти всички други членки на ЕС като показатели за държавно управление. Разликата е най-голяма от гледна точка на принципите на правовата държава. Регулациите и администрацията са неспособни да гарантират спазването на договорите и правото на собственост. Полицията и съдилищата са неефективни, като нивата на свързана с насилие престъпност са големи. Държавата се проваля и в ограничаването на корупцията, като степента, в която публичната власт се упражнява за лична изгода и в полза на елити и частни интереси, е висока.

От 1998 г. България е напреднала в преодоляване на изоставането си в тези области, но е все още е далеч от другите държави в ЕС. Освен това тя изостава и по отношение на прозрачността на изборите и политиките.

Управлението на публичните инвестиции не се съобразява с най-добрите практики. То не подкрепя определянето на национални приоритети и контрол върху качеството на инвестиционните предложения, както и контрол върху инвестициите на местно ниво.

Освен това оценката на проектните предложения често се разбира като прости инженерни анализи, без да се отчитат дългосрочните икономически ефекти и социални ползи. Прозрачността и отчетността на капиталовите разходи са минимални.

Няколко компании например, изглежда доминират на пазара за обществени поръчки в области като строителството на пътища.

Достъпът до публични услуги е труден поради несъответствия във формулировките за управление и изпълнение, неефективни държавни институции и администрация, обслужване на други интереси и връзкарство.

Системните реформи в публичната администрация са в застой. Административната реформа в последните години се състои основно в намаляване на персонала, премахване на дублирането на някои функции и промени на възнагражденията на държавните служители. Основните структури на управление и техните методи на работа обаче остават като цяло непроменени.

В някои случаи лошото качество, а не прекомерния обем на регулациите, удря бизнеса. Неадекватни регулаторни институции често са в основата на проблема. Например управлението и независимостта на регулатора на пазара на електроенергия създават опасност за достъпа до услугата, с негативни последици за бизнеса и домакинства.

Парадоксално, но въпреки че общественото доверие в правителството е ниско, очакванията към него са високи.

Бизнес средата, създадена от държавата, не е добра. България се нуждае от по-добри стимули за бизнеса да произвежда, да инвестира и да иновира, така че да се подобрят икономическите перспективи и да се спре или за предпочитане да се обърне, емиграцията на младите българи.

Демографските промени създават опасност за икономиката в дългосрочен план. Населението на България бързо намалява и застарява. Само за три десетилетия тя се превърна в третата най-застаряла държава в Европа, а през 2050 г. броят на българите в трудоспособна възраст ще е с 40% по-малък, ако настоящите тенденции продължат. Това ще е най-големият спад на работната сила в света.

Политиката на държавата спрямо младите българи е неадекватна. Качеството на образованието намалява и силно зависи от благосъстоянието на техните семейства. Учениците с по-висок стандарт на живот и тези, които живеят в градовете, показват много по-добри резултати от бедните и учащите се в по-малките населени места. Неравенството на образованието в България започва от ранна възраст.

Проблемите не свършват дотук. В същото време висшето образование е насочено към масовия прием на студенти, често за сметка на качеството на програмите и обучението.

България има най-ниския процент на учене през целия живот в ЕС. В резултат намалява способността на работниците да сменят работодателите, отраслите и регионите, търсейки работа с по-висока стойност. Образователната система не дава необходимите основни познавателни умения, които да позволят на българите да учат, както останалите граждани на ЕС.

Социалният капитал се разпределя неравномерно в България, като нарастващ дял от населението се чувства отчуждено от обществения договор. Уязвимите групи са младите хора, пенсионерите, бедните в селските райони, както и ромските и турско малцинства, които са изключени от определени пазари и от ефективен достъп до социални инвестиции.

Рисковете за стабилността на банковия сектор остават. Тези рискове включват относително високо ниво на необслужваните кредити, продължителната икономическа стагнация, относително ниско покритие на проблемните заеми от резервите на банките, опасност от евентуални външни шокове.

За да се ускори развитието на българската икономика, според Световната банка са необходими решителни реформи в три основни области. Първо, укрепване на институционалната и правната рамка на държавното управление. Второ, увеличаване на уменията и пригодността за заетост на българите и трето, подобряване на ефективността и ефикасността на публичните разходи.

По-бързият икономически растеж, обаче няма да е достатъчен, ако увеличаването на благоденствието не обхваща всички българи.

Почти половината от живеещите на границата на бедността 40% от населението са или безработни, или извън работната сила. Положението на ромите заслужава специално внимание, защото те ще формират голяма част от бъдещата работна сила в страната. В същото време тяхната пригодност за заетост е ограничена заради липсата на професионален опит, социална интеграция и образование.

Икономическият растеж трябва да се подхранва от нови работни места и пренасочване на работната сила към по-продуктивни сектори, като например тези, свързани с информация и комуникация и такива услуги като логистика, туризъм, и др. Също така трябва да се засили интеграцията на българските предприятия в европейските производствени вериги с висока добавена стойност.

По-добрата бизнес среда, основана на всеобхватни структурни реформи и стриктно придържане към принципите на правовата държава, особено зачитане на договорите, ще насърчи доверието в България на инвеститорите. Това от своя страна ще стимулира създаването на работни места.

А мерки за подобряване на социалната интеграция, както и инвестиции в образование и нова инфраструктура, могат да генерират положителен цикъл на растеж и просперитет.

Колкото по-висок е ръстът на производителността, толкова по-лесно ще бъде за България, да обърне посоката на демографските промени.

Световната банка също така препоръчва на България да намали ДДС на лекарствата, защото половината от доходите на бедните българи отиват за медикаменти.

България е постигнала значителен напредък в подобряването на жизнения стандарт на всички българи през последните десетилетия. Тя е направила значителни стъпки за настигане на останалите държави от Европейския съюз, като брутният вътрешен продукт на глава от населението, претеглен през покупателната способност, е нараснал от 29% от средния за общността през 1997 г., до 45% през 2013 г. Това показват данните на Световната банка. В резултат 1.7 милиона българи са се измъкнали от бедността.

В общи линии с това се изчерпват положителните изводи за България в доклада на Световната банка.

Източник: http://www.vesti.bg/

Време ли е за промяна?

Янис Варуфакис: Аз не влязох в политиката, за да ставам професионален политик, а за да сторя това, което смятам за правилно. В един момент това стана невъзможно и аз си взех шапката.

През последните пет години в Гърция имаше три правителства. Всички те се опитаха да осъществят една програма, която всъщност е неосъществима. Днес моите бивши колеги и приятели следват неблагоразумната логика от последните пет години. И резултатът ще бъде същият.

Ние имахме шанс, който не използвахме напълно. Но Европа е по-голяма от нас - от Ципрас, от мен, от гърците. И Европа трябва да се промени. Сегашните институции в Европа и особено в еврозоната са несъстоятелни. Ние имаме валутен съюз без общо правителство. Една централна банка, без подкрепата на едно федерално правителство. Имаме национални правителства, които не могат да разчитат на помощта на емисионните си банки. 

Това е ужасяваща конструкция. 

Решенията на европейско ниво се вземат само от еврогрупата. А това е една неформална група, която дори не се споменава в европейските договори. Затова е необходима принципна промяна. И ако ние не успеем да я проведем чрез демократичен диалог, тя ще настъпи от самосебе си. Само че тогава промяната ще бъде за лошо. Ние не водим разумен диалог по тези въпроси. Затова имаме и една авторитарна политика, която иска да осъществи правила, които отдавна са престанали да бъдат актуални. Резултатът е една дефлационна Европа като болник в световната икономика. А това е лошо както за Европа, така и за света.

В момента Европа е така конструирана, че дори правителствата нямат власт. Ние имаме нужда от дебат за това какво искат европейците. И аз искам да участвам в този дебат.

http://www.dw.com/bg/%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%83%D1%84%D0%B0%D0%BA%D0%B8%D1%81-%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B4%D0%B5%D1%8F-%D1%81%D0%B5-%D1%81-%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B5%D0%BB/a-18829662?maca=bul-begenes_bg-4437-xml-mrss

Напред! Системата с Базов доход си пробива път на север.

Финландия. Хората не чакат, работят тихо и неуморно за своето справедливо човешко право на достоен живот. Финансовите модели ще са изготвени до ноември 2016г. така че до датата на изборите за Народно събрание у нас през 2018г. вероятно ще има държава в света, която вече прилага тази справедлива система.

http://bultimes.com/vseki-finlandets-shte-poluchava-po-800…/

http://yle.fi/…/lannen_media_kela_aloittaa_perustul…/8422176

‪#‎Базов_доход‬

Времето дойде!
www.budd.bg